masalah kebas jari kaki dan tangan

masalah kebas jari kaki dan tangan

Pagi2 lagi saya dah terima call dari mak saya sendiri dgn suara beliau yg lebih cergas dari biasa. Beliau beritahu saya betapa terujanya beliau setelah SEHARI MINUM ALFALFA!! 

Utk pengetahuan semua, sudah dalam 2 minggu mak saya mengalami, sehingga nak berjalan pun agak susah. Betis dan jari terasa 'keras'. Jari kaki tak boleh dibengkokkan kerana terlalu tegang. Urin pula berbuih. Mengikut kata doktor beliau telah tersalah diberi ubat oleh pihak hospital. 

Namun, setelah tukar preskripsi pun, keadaan beliau masih sama. Kami bawa ke Sensei juga sbg alternatif. Hasil pemerhatian, urin berbuih tu disebabkan protein dlm badan yg keluar akibat buah pinggang yg sudah mula gagal berfungsi. Kebas2 dan tegang tu pula disebabkan darah yg makin pekat di tmbh lg dgn masalah kencing manis. Itu sume MUNGKIN kerana doktor pun xpasti apa masalah beliau yg sebenarnya dan cuma memberi ubat. 

Usaha saya seperti biasa, belikan mak sebotol alfalfa dgn harapan mungkin boleh mengurangkan sket masalah beliau. 

HASILNYA SELEPAS SEHARI >> Kaki beliau dah tak tegang, jari sume dah boleh dibengkokkan dan tak kebas lagi, urin dah tak berbuih (Alhamdulillah. pasal yg ni sy takut sgt) dan sgt bertenaga! 

Komen beliau, "MALAM NI IBU NAK DATANG NAK DENGAR PASAL AIR HIJAU NI. DAH LA MURAH... BAGUS!! IBU NAK CITER DGN SUME ORG YG SAKIT KAKI KAT CNI...!!!" 

Air Hijau tu adalah Alfalfa Bio Velocity .


20 Manfaat Alfalfa Kepada Kesihatan
1. Merawat gangguan pencernaan
2. Mengawal kolestrol dalam darah
3. Menghapuskan kolestrol buruk 'LDL' dari tubuh
4. Mengurangkan risiko penyakit jantung dan strok
5. Bagus untuk pesakit diabetes kerana mengurangkan paras gula dalam darah
6. Mencegah edema - Pengumpulan air dalam badan
7. Mengurangkan simptom menopous
8. Merawat asthma dan lain-lain masalah pernafasan
9. Merawat masalah sembelit
10. Menyahkan toksik dalam tubuh
11. Mengurangkan kesakitan otot dan sendi
12. Meningkatkan sistem pertahanan tubuh
13. Membantu masalah penghadaman
14. Membantu memperbanyakkan susu ibu
15. Mengurangkan masalah pundi kencing
16. Mengurangkan masalah gastrik dan gangguan hati
17. Meningkatkan kesihatan prostat
18. Bertindak seperti kacip fatimah kepada wanita
19. Menghangatkan hubungan suami isteri
20. Membantu tingkatkan kesihatan lelaki



Alfalfa merupakan herba tradisional masyarakat orang putih dan mereka menggunakan Alfalfa untuk pelbagai jenis keadaan kesihatan terutamanya bagi wanita selepas bersalin. 

Oleh sebab Alfalfamempunyai banyak kebaikkan kepada wanita, lelaki dan kanak-kanak.

KEBAIKAN ALFALFA
  • Nilai pemakanan Alflfa adalah kaya dengan vitamin dan mineral yang lengkap.Vitamin yang terkandung dalam Alfalfa adalah vitamin A, THIAMINE (VITAMIN B1), riboflavin (vitamin B2), Niasin (vitamin B3), vitamin B5, VITAMIN b6,vITAMIN C, VITAMIN d dan Vitamin K. 
  • Ia juga kaya dengan mineral (Kalsium , magnesium dan zat besi), asid amino, antioksidan, enzim yang membantu penghadaman dan penyerapan nutrien, Disamping itu, keupayaan anti radang membantu mempercepatkan penyembuhan jangkitan dalaman, melegakan kepanasan dalaman, diuretik ringan, membuang toksin dan mengalakkan pembaikan dan pembaharuan sel-sel badan.
  • Alfalfa bermanfaat dalam penyerapan protein, dan karbohidrat.
  • Alfalfa juga bertindak sebagai pembersih darah
  • Alfalfa tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna dan pengawet tiruan. Membersihkan hati, Membantu melengkapakan zat dan nutrient dalam pemakanan seseorang.





No comments