Menjana Pendapatan Pasif Dari Online

Sehingga ke tahap ini, penyebab utama sy melakukan apa yg saya lakukan saat ini ialah kerana saya sgt percaya bahawa bisnes saya membolehkan saya membantu orang lain, dan bukannya duit semata. percayalah, dgn membantu orang lain , kebahagiaan,kenikmatan, keberkatan,kekayaan, kesihatan akan dtg dlm kehidupan kita. 

Dr Azizan memberi formula M.E.S.T.I yg telah beliau pegang sejak mula menjalankan bisnes, dan juga terbukti kepada jutawan yg telah beliau lahirkan. 
M.E.S.T.I bermaksud 
M - Mentor
E - Elmu /emosi
S - Sistem
T - Tindakan

I - Impian 

Lima ini adalah INPUT PENTING yg mesti ada sekiranya kita nak berjaya dan kaya dlm bisnes. Andai 5 ni dah cukup, maka teruskan mengorak langkah dan jgn menoleh, kata mentor saya. Tapi andai kurang satu dari yg di atas, maka harus lah mencari. 

Kali ni saya hanya nak bercerita sedikit tentang 'M'. 

MENTOR.

MENTOR adalah perkara yang palingg pentingdan utama yg diperlukan andai kita serius berjinak dalam bisnes. Mentor sebagai jurulatih,coach atau trainer yg proven success atau telah TERBUKTI kejayaannya untuk membantu membantu atau menjalankan bisnes sehingga berjaya.

Seorang mentor adalah sangat penting bagi kelancaaran permulaan dan perkembangan bisnes. Mentor mengetahui apa yg kita tak ketahui. 

Ciri-ciri mentor mestilah , 

1. THEY WALK THE TALK. 
( melakukan apa yg mereka ucapkan ) 
2. Terbukti berjaya dalam bisnes mereka . 
( Cth jika mahu membuka kedai kek yg maju, perlulah berguru dgn seseorang yg juga berada dlm industri yg sama. paling penting, calon mentor bisnes kedai kek itu mestilah telah berkembang maju . Jika tidak, mereka bukan calon ideal untuk dijadikan mentor. Jika bisnes sendiri x maju , bagaimana pula dia nak bantu majukan bisnes org lain ? )

3. Kebolehan berkomunikasi, berilmu, dan bekerjasama dengan baik. ( jika mahu belajar dgn seseorang, pastikan memilih seseorang yg selesa bekerjasama dengannya. )

Ini adalah ciri-ciri mentor yg harus dipilih menurut Dr Azizan.



seminar mmr, ilmu, business, pendapatan sampingan
Saya Bersama Mentor sy CDM Norazlin
Oleh kerana itu di dalam bisnes yg sy ceburi dgn super serius ini, (Smart Tycoon Group- STG ) sy dipertemukan dengan mentor yg sgt hebat dan terbukti kejayaannya membimbing STG dan membawa lebih ramai lagi berjaya. Dalam family STG, terdapat beberapa org mentor yg bersedia membimbing anak2 buah untuk mengikut jejak langkah mereka, di menara kejayaan.

Saya sendiri, di guide oleh mentor Norazlin & mentor Arifin . Mereka adalah insan hebat yg pendapatan 7 angka, with time freedom. walaupun jauh di seberang laut , dunia teknologi sekarang tidak mengahalang. Insyaallah ingin mengikuti jejak mereka. 

Dalam Smart Tycoon Group - kami mengamalkan MESTI .

Mentor-mentor yg hebat sedia membimbing + Elmu ( seminar MMR & FB Genius utk setiap yg telah mnjadi konsultan ) + SISTEM ( sistem syarikat & stg yg sgt mudah/semua org boleh buat ) + Tindakan ( tindakan yg pantas ) + Impian 





Dan satu tambahan , kami ada bnyk Superbrand Produk yg telah terbukti membantu ramai dan menambah nilai pd ramai. 



Alhamdulillah ini adalah platform terbaik untuk sy , dan sy nampak inilah peluang, yg merupakan rezeki pd saya. Insyaallah dgn tindakan yg Istiqamah , mulai dr sekarang. 




seminar mmr, ilmu, business, pendapatan sampingan


SmartPreneur MiraMegha (Projek STG)
Pakar Runding Kesihatan & Kecantikan Anda
Kesihatan Adalah Kekayaan Sebenar
Dream Big, Start Small




1 comment

Anonymous said...

Watch Live Betting from the 90s | Vimeo
Stream Live Betting from the 90s by Vimeo - Stream live sport youtube to mp3 320kbps and races live on Vimeo. Watch the full action with all of the live betting, odds, live streaming.