Z A K A T

Alhamdulillah, Maha Kuasa Sang Pencipta, menyembah-Nya merupakan satu kewajipan kerana Dialah yang mempunyai hak ekslusif penyembahan dan puji-pujian. Ke Haart Nya yg layar diangkat segala kesyukuran. Semakin kerap seorang hamba bersyukur kepada-Nya semakin luas rahmat dan kasih-Nya dapat dirasakan dan untuk dinikmati. 

Dalam kitab suci  Al-Quran Allah SWT telah berfirman yang bermaksud :

“ Dan dirikanlah kamu akan Sembahyang dan Keluarkanlah Zakat , dan ruku’lah kamu semua ( berjama’ah ) bersama-sama orang-orang yang ruku’ “


Alhamdulillah, TQ Allah. Pada tahun lepas, 2015, Jumaat perasaan berbaur baur, bercampur campur , kerna dapat membayar Zakat. Kerna sebelum ni memang tak pernah pergi bayar zakat kecuali zakat bulan Ramadhan tu. huhu.

Masa tu, berazam pada tahun 2016 moga diluaskan rezeki agar kami dapat jadi pembayar zakat 5 angka untuk agama. 

Alhamdulillah, pada tahun 2016 kali ini terima kasih Allah atas limpahan rezeki dan mengizinkan kami menjadi pembayar zakat 5 angka pada kali ini,  


Alhamdulillah peluang berbisnes dalam Projek STG yang serius dan fokus buat online bisnes STG ni telah bagi peluang utk kami jadi pembayar zakat.

Dan paling menggembirakan, biz partner saya turut berjaya sama sama dapat membayar zakat kali ni . Alhamdulillah. 



Kalau ini dapat memberi motivasi dan inspirasi 
kepada rakan-rakan utk sama-sama mencapai kejayaan dlm kehidupan, aku bersyukur.

my biz partner Keysha . " Selalunya pergi sini ambil sumbangan zakat sebab dia mualaf , tapi kali ni dia datang untuk bayar Zakat . Alhamdulillah. 



My sister Turut tunaikan kewajipan di Sarawak :)

With Me, Ticer Shiema Alhamdulillah kali ni dapat bayar 5 angka untuk Zakat. TQ Allah.

Cuma sekelumit rasa utk memberitahu bahawa  kita semua perlu berjaya & kaya kerana kita ada 'tanggungjawab' yang sgt besar untuk membantu org lain di sekitar melalui sedekah dan zakat. 
Dan sukar utk kita semua lakukan ini jika tidak punya wang. Kerna itu, aku sgt sgt galakkan rakan rakan ceburi bidang perniagaan utk dapatkan pendapatan sampingan. 

Kita tahu kita tak bawa harta itu ke mati, tetapi ianya boleh terus memberi manfaat. Bina kekayaan utk mencari redha Nya dunia dan akhirat.

Asbab biz STG kami dpt bayar zakat.
Izinkanlah Kami semua jadi pembayar Zakat yg banyak. Tq Allah.



Pada siapa yang ingin menceburi perniagaan online bersama Ticer Mira, do DM instagram : MiraMegha Atau Facebook : Mira Megha.


Train biz skill, Teach Life Skills.

No comments